TIEDOTE: Tilintarkastusyhteisöt Idman Vilén ja Moore Rewinet yhdistyvät Moore Idman Oy:ksi

(English version can be found below.)

Kaksi merkittävää tilintarkastusyhteisöä – Idman Vilén Oy ja Moore Rewinet Oy – yhdistyvät uudeksi Moore Idman Oy:ksi, ja ovat myös osa globaalia Moore-organisaatiota, johon Moore Rewinet Oy on kuulunut jo aikaisemmin. Yhdistynyt yritys toimii kuitenkin täysin itsenäisesti, palvellen suomalaisia asiakkaitaan entiseen tapaan Moore-brändin alla.

Kummankaan yrityksen palveluvalikoimaan tai henkilöstöön ei myöskään tule yhdistymisen yhteydessä muutoksia, nyt kaikki on vain saatavilla saman katon alla. Asiakkaiden palvelut jatkuvat samalla laadulla ja vakaudella kuin tähänkin asti.

Yhdistyvien yritysten entiset toimitusjohtajat Idman Vilénin Kalle Kotka sekä Moore Rewinetin Jari Paloniemi kertovat, että yhdistyminen oli tärkeä kehitysaskel, joka modernisoi ja kehittää toimintaa.

”Tämä muutos hyödyttää asiakkaitamme sekä paikallisesti että kansainvälisesti. Se tuo heille uusia mahdollisuuksia hyödyntää globaalin katto-organisaation kansainvälistä osaamista samalla, kun voimme yhdessä toimien hyödyntää paikallista ja alueellista osaamistamme asiakkaidemme hyväksi”, he kuvailevat.

Yhdistynyt yritys Moore Idman palvelee asiakkaita kaikkialla Suomessa. Sen päätoimipaikka on Tampereella, ja lisäksi toimistot Porissa sekä Hämeenlinnassa. Uuden Moore Idman Oy:n toimitusjohtaja on Kalle Kotka ja hallituksen puheenjohtaja Jari Paloniemi.

Muuttuvassa maailmassa yhteistyö on valttia

Tilintarkastuksen ja veroneuvonnan kaltaiset palvelut nojaavat vahvasti sääntelyyn, joka maailman muuttuessa monimutkaistuu alati. Sekä kotimaisen lainsäädännön muutosten että EU:n eteenpäin ajamien asetusten vuoksi alan ammattilaisten täytyy pysyä jatkuvasti ajan tasalla paitsi omaan toimintaan heti vaikuttavista muutoksista, myös tulevista.

Maailma myös kansainvälistyy edelleen ja suomalaisyritykset toimivat ulkomaillakin, joten jo nyt yhä useampi asiakas tarvitsee ajoittain myös kansainvälisiä palveluita. Näihin Moore Idman pystyy vastaamaan tehokkaasti – Moore Global asiantuntijaverkostoineen on yhdistyneen yrityksen asiakaskunnan saatavilla, ja oikea asiantuntijataho jokaiseen tarpeeseen löytyy helposti.

”Tulevaisuus yrityksellemme ja kyvyllemme palvella asiakkaitamme näyttää erinomaiselta, ja tämä muutos oli tärkeä askel sen varmistamiseksi, että näin on myös jatkossa. Toki kehitystyö jatkuu edelleen – monimutkaistuvassa maailmassa suurempi organisaatio pystyy vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin paremmin. Kaikki lähtee kuitenkin aina asiakkaistamme ja heidän tarpeistaan – fokus pysyy nyt ja tulevaisuudessa paikallisten, alueellisten ja kotimaisten asiakkaidemme ensiluokkaisessa palvelemisessa”, Kalle Kotka ja Jari Paloniemi korostavat.

Lisätietoja:
Nykyisille asiakkaille lisätietoja antaa oma yhteyshenkilö.

Muihin kyselyihin vastaavat:

Kalle Kotka
Toimitusjohtaja, Moore Idman Oy
kalle.kotka@moore.fi, +358 40 5965104

Jari Paloniemi
Hallituksen puheenjohtaja, Moore Idman Oy
jari.paloniemi@moore.fi,  +358 40 5322 054

moore-idman-kuva-2.jpg
Kuvassa vasemmalla Jari Paloniemi ja oikealla Kalle Kotka.

In English:

Audit firms Idman Vilén and Moore Rewinet join forces to become Moore Idman Oy – as legislation evolves, larger teams are better equipped to thrive

Two nationally significant Finnish audit firms are joining forces to become Moore Idman Oy. The newly formed company is also part of the global Moore organisation, to which Moore Rewinet had previously belonged. Moore Idman will operate entirely independently under the Moore brand, serving Idman Vilén and Moore Rewinet’s clients with the same care and dedication as the two companies have in the past.

“It somewhat exceptional within our industry that two audit firms decide to consolidate their teams under one roof. Traditionally, the industry is dominated by large corporations and small enterprises. Now, as Moore Idman, we have become a nationally significant player, comfortably within the top ten,” Moore Idman's CEO Kalle Kotka and Chairman of the Board Jari Paloniemi describe.

There were many driving forces behind the decision to become Moore Idman and be part of Moore Global. A key driver, according to Kotka and Paloniemi, was a megatrend relevant to the industry: in a rapidly changing world, legislation and regulation are constantly increasing, changing and becoming more complex. For instance, EU is pushing new regulations forward ambitiously.

“The professionals within our industry need to constantly keep themselves updated and ensure they have a good grasp of the big picture as well. Even though our clientele is primarily Finnish, international services are important because many of our clients operate abroad. As part of Moore Global, they will be able to fully utilise its significant international reach and expertise, which will ensure that the right expert for any need can always be found,” Kotka and Paloniemi say.

Size matters, but a strong team matters more

Moore Idman's services are professional services, so the staff and their remarkable competencies form the very heart of the company. Client lifecycles are typically very long, and the client's dedicated expert and the client contact form a strong, personal working relationship. This is why Kalle Kotka and Jari Paloniemi highlight that becoming Moore Idman doesn’t bring any changes to the staff, and all the current services remain in place.

“This was a significant step to us and a key part of our long-term development. We are hard at work to ensure we have capabilities to match any future changes as well. The trend within our industry is that larger companies are better equipped to continue to thrive and meet the needs of our customers, Kotka and Paloniemi say.

The new company, Moore Idman, serves clients across Finland. It is based in Tampere and has branch offices in Pori and Hämeenlinna.

More information and requests for interview:

Kalle Kotka
CEO, Moore Idman Oy